IT innovatie: veranderen of verdwijnen

Tijdens corona was IT vooral bezig met het operationeel houden en oplappen van systemen. Nu is echte innovatie nodig om de organisatie toekomstbestendig te maken.

Voorkom onnodig maatwerk in softwareprojecten

Standaardsoftware biedt veel voordelen. En toch worden veel projecten nog ruimschoots voorzien van maatwerk. Hoe voorkomt u onnodig maatwerk en houdt u kosten en planning in de hand?

Eerst optimaliseren bij de digitale transitie

Veel organisaties zijn bezig met innovatieve IT projecten, terwijl hun digitale basis nog wankel is. Begin daarom met het verbeteren van de dagelijkse dienstverlening.

IT projecten: zo houdt u het overzicht

IT ambities zijn niet allemaal te realiseren. Bijvoorbeeld omdat er onvoldoende budget en mensen zijn. Of omdat IT projecten uitlopen. Data driven portfolio management biedt een oplossing.

Datasilo’s en legacy systemen remmen transformatie

Uit onderzoek blijkt dat de digitale transformatie vooral vertraagd wordt doordat belangrijke data gescheiden is opgeslagen in oudere systemen. Legacy systemen remmen daarmee groei en vooruitgang.

Iets hoger budget voor digitale transformatie

Nederlandse organisaties trekken iets meer budget uit voor het realiseren van een digitale transformatie. Dit blijkt uit onderzoek van Enigma Research.

Waarom nú het moment is om je IT-organisatie te verduurzamen

Duurzaamheid, we kunnen er niet meer om heen. Ook IT-organisaties zijn zich meer en meer bewust van de milieu-impact van hun organisaties, en zetten stappen.

IT essentieel puzzelstuk duurzaamheid

We leven in een tijd waarin alles lijkt te veranderen. Grote maatschappelijke transformaties zijn gaande en raken iedere sector. Ook voor duurzaamheid is een transformatie in gang gezet.

Automatisering en AI zijn topprioriteiten bij bedrijven

9 op de 10 (90%) IT-beslissers is van plan om in de komende 12 maanden meer in te zetten op automatisering, waaronder AI.

Helpdesks digitaliseren massaal

IT-helpdesks digitaliseren massaal, zo is gebleken uit het helpdeskpakkettenonderzoek van detacheringsbureau Linden-IT onder honderden bedrijven.