Supplychain van de toekomst: Digitalisering

Slechts tien procent van de mkb-bedrijven in de logistieke keten is ‘digital ready’.

Een derde van grote organisaties vindt on-premise-omgeving ouderwets

Een derde (34%) van de IT-beslissers binnen grote organisaties vindt een IT-omgeving die niet (volledig) in de cloud draait niet van deze tijd. Blijkt uit onderzoek.

Digitalisering: kopgroep neemt steeds meer afstand

Veel bedrijven zeggen hun supply chain te digitaliseren, maar zetten hun woorden niet om in daden. Het resultaat is dat ze hun achterstand op de koplopers zien groeien.

Niemand kan zonder end-to-end zichtbaarheid van zijn supply chain

Veel bedrijven vinden het lastig om hun supply chain end-to-end te beheren. Vaak is het al ingewikkeld genoeg om de eigen IT-assets onder controle te krijgen.

De zoektocht naar regeneratieve intelligentie

Een duurzame samenleving vraagt om regeneratieve intelligentie. Natuurlijke intelligentie biedt inspiratie.

Dienstverlenings­processen verantwoord digitaliseren: het kan!

Hoewel het toepassen van digitale technologie binnen overheidsorganisaties steeds relevanter wordt, bestaat er nog steeds de nodige koudwatervrees rond het inzetten van bijvoorbeeld algoritmen.

Zelf-evaluatie NIS2 gelanceerd

Op 18 oktober is de zelf-evaluatie NIS2 gelanceerd, die in nauwe afstemming met betrokken ministeries en toezichthouders, door de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI) is ontwikkeld voor heel ondernemend Nederland.

Hoe om te gaan met digitale transformatie?

Dick Theisens van Smart Industry ambassadeur Symbol bekijkt in dit artikel 10 stappen om jouw organisatie te ontwikkelen tot een digital champion.

Om deze 7 ‘wtf-momenten’ kunnen it-managers niet heen

Voor de periode 2023-2028 bestaan zeven disrupties die it-managers wellicht niet zien aankomen maar wel veel aandacht behoeven. In niet-parlementaire taal sprak Gartner-analist Daryl Plummer van de zeven what-the-fuck’s.

Transformeer je servicedesk met serviceautomatisering

Servicedesks blussen zoveel brandjes dat ze nauwelijks toekomen aan werk waarvoor een human touch nodig is.Met serviceautomatisering kun je een hoop handmatig werk reduceren.