50% van mkb’ers: data-analyse leidt tot betere beslissingen
Automatisering levert niet alleen tijdwinst op, maar ook inzicht. Zo kunnen klanten efficiënt werken en onderbouwde beslissingen nemen.
Automatisering levert niet alleen tijdwinst op, maar ook inzicht. Zo kunnen klanten efficiënt werken en onderbouwde beslissingen nemen.
In dit artikel wordt de Data analyse methode praktisch uitgelegd.
Tegenwoordig staat data steeds centraler staat in bedrijfsstrategieën en wordt het vermogen om datagedreven beslissingen te nemen een onderscheidende factor voor succes.
Data science is een multidisciplinair vakgebied dat in grote lijnen gaat over het gebruik van gegevens om inzicht te genereren.
AI en machine learning bieden innovatiekansen voor bedrijven, maar veel zijn onvoorbereid vanwege een gebrek aan geprioriteerde datastrategie.
Business intelligence (bi) verzamelt data rondom gebeurtenissen en activiteiten die invloed hebben op de organisatie met als doel het combineren van deze gegevens voor waardevolle inzichten.
Iedere organisatie verzamelt dagelijks grote hoeveelheden data. Dat geldt zeker ook voor mkb-bedrijven. Maar wat doen ze ermee?
Succesvolle bedrijven gebruiken data niet alleen om te bepalen hoe ze hebben gepresteerd. Ze zijn ook in staat om onderbouwd te voorspellen wat er gaat gebeuren. Kunt u dat ook?
Veertig procent van de grote Nederlandse organisaties heeft onvoldoende inzicht in hun processen. Opvallend is dat dit niet komt door een gebrek aan data, maar juist door te veel data.
De stap naar meer data-gedreven werken vraagt veel van het leiderschap, niet alleen áchter de schermen, maar vooral ook in de spotlights.