50% van mkb’ers: data-analyse leidt tot betere beslissingen
Automatisering levert niet alleen tijdwinst op, maar ook inzicht. Zo kunnen klanten efficiënt werken en onderbouwde beslissingen nemen.
Automatisering levert niet alleen tijdwinst op, maar ook inzicht. Zo kunnen klanten efficiënt werken en onderbouwde beslissingen nemen.
Een digitale transformatie vraagt om een digitale strategie. Daarin is het gebruik van data essentieel. Is je data op orde, dan helpt het je klantbenadering en je bedrijfsprocessen te verbeteren.
In dit artikel wordt de Data analyse methode praktisch uitgelegd.
De volwassenheid van datamanagement is in de afgelopen jaren vooruitgegaan. Maar ze is nog lang niet op het niveau dat nodig is om echt datagedreven te werken.
Tegenwoordig staat data steeds centraler staat in bedrijfsstrategieën en wordt het vermogen om datagedreven beslissingen te nemen een onderscheidende factor voor succes.
Driekwart van de bedrijven past AI toe. Hiervan loopt een bijna evengrote groep (72 procent) echter tegen belangrijke datakwaliteitsissues aan.
Data science is een multidisciplinair vakgebied dat in grote lijnen gaat over het gebruik van gegevens om inzicht te genereren.
AI is hard aan het uitgroeien tot een van de belangrijkste drivers voor operational excellence. Met name de kwaliteit van de datahuishouding is een belangrijke succesfactor.
MDM is toegankelijker, betaalt zichzelf terug, en dient als fundering voor een datastrategie waarbij AI een belangrijke rol kan spelen.
In de praktijk blijken mkb’ers nog niet klaar te zijn voor de datarevolutie, waarom niet en wat kunnen ze doen om dit wel te worden?