Waarom ook maakbedrijven data- en AI-bedrijven moeten worden
Industriebedrijven moeten in de eerste plaats data- en AI-bedrijven worden. Niet de producten, maar de inzichten uit gigantisch veel realtime data zullen de winnaars opleveren.
Industriebedrijven moeten in de eerste plaats data- en AI-bedrijven worden. Niet de producten, maar de inzichten uit gigantisch veel realtime data zullen de winnaars opleveren.
Digitalisering biedt volop mogelijkheden voor de maakindustrie: van engineering en productie tot sales en marketing. Maar hoe beslist u in welke technologie u wilt investeren?
In de maakindustrie stellen klanten steeds hogere eisen. Hogere kwaliteit, lagere kosten en kortere levertijden zijn belangrijk. Digitalisering en procesverbetering zijn daarom twee speerpunten.
Hoe meer bedrijven zijn aangehaakt bij een digitale productieketen, hoe groter de voordelen voor de keten als geheel.
Data vormt de sleutel tot het vinden van efficiëntie en het optimaliseren van processen waar de maakindustrie naar op zoek is.
Voor maakbedrijven die aan elkaar toeleveren is het geautomatiseerd uitwisselen van gegevens van groot belang om op langere termijn concurrerend te blijven.
De wereldwijde ketenverstoringen hebben de digitalisering in de industrie versneld. Echter loopt de Nederlandse industrie nog altijd achter.
Ondernemers in de maakindustrie laten kansen liggen om een voorsprong te nemen op de concurrentie, doordat zij niet genoeg digitaliseren.
Hoe gebruiken productiebedrijven technologie om complexiteit te verminderen, flexibiliteit te vergroten en zichtbaarheid te verbeteren op een veilige, kosteneffectieve manier in de digitale infrastructuur?
Dat digitalisering onderdeel uitmaakt van het dagelijks leven weten we wel. Daarom gaat we in dit artikel dieper in op het digitaliseren van het productieproces.