Privacy in de nieuwe wereld van AI
Dit artikel onderzoekt de gevolgen voor de privacy van de wijdverspreide toepassing van AI.
Dit artikel onderzoekt de gevolgen voor de privacy van de wijdverspreide toepassing van AI.
Eind 2022 werd ChatGPT gelanceerd en sindsdien is de AI-hype duidelijk merkbaar. (Generatieve) AI is nu makkelijk toegankelijk voor iedereen.
Wil je als bedrijf serieus met AI aan de slag, dan kan AI geen ‘black box’ zijn. De ‘best practices’ die werken voor data-analyse werken ook voor AI.
Leidinggevenden en werknemers zijn het erover eens dat AI grote kansen biedt voor bedrijfstransformatie. Het ontbreekt echter aan vertrouwen dat men AI op verantwoorde wijze kan inzetten.
Het jaar 2024 lijkt cruciaal te worden in de evolutie van kunstmatige intelligentie (AI), met name op het gebied van social engineering.
De meeste menselijke banen kunnen voorlopig niet op een rendabele manier vervangen worden door kunstmatige intelligentie (AI), blijkt uit onderzoek van MIT.
De meeste bedrijven hebben niets te vrezen van de nieuwe EU AI Act, omdat het overgrote deel van de AI-software buiten de hoog-risicocategorie valt.
Het vertrouwen in algoritmes blijft al vijf jaar fors dalen. Het vertrouwen daalde dit jaar met 22% ten opzichte van vorig jaar.
Kunstmatige intelligentie (AI) ontwikkelt zich in een razend tempo, waardoor ook druk op de grote techbedrijven groeit om de milieu- en klimaatimpact ervan aan te pakken.
De meeste menselijke banen kunnen voorlopig niet op een rendabele manier vervangen worden door kunstmatige intelligentie (AI).