Meeste organisaties hebben geen beleid voor het gebruik van AI
Er is een opvallend gebrek aan organisatorische ondersteuning voor de integratie van AI-tools. Volgens onderzoeker is er bij organisaties nauwelijks beleidsvorming.
Er is een opvallend gebrek aan organisatorische ondersteuning voor de integratie van AI-tools. Volgens onderzoeker is er bij organisaties nauwelijks beleidsvorming.
Organisaties beschikken over waardevolle data. Maar hoe kunt u die data écht waardevol maken?
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?
AI en Large Language Models hebben veel potentie, maar soms wil je dat je data niet in het openbaar beschikbaar zijn. Een eigen intern AI-systeem kan een oplossing zijn.
Voor salesmedewerkers is een goede vraag stellen onbetaalbaar. Dat geldt niet alleen offline, maar ook online. Generatieve AI (GenAI) neemt hier een steeds grotere rol in.
Het is belangrijk dat lasfouten (vaak gebruikersfouten) snel en automatisch worden herkend. Artificiële intelligentie (AI) kan hierbij helpen.
Technologie heeft altijd al snel vooruitgang geboekt, maar het afgelopen jaar maakte het een enorme sprong, vooral op het gebied van AI en Generative AI.
Het is belangrijk om te bepalen welk probleem we nu eigenlijk met generatieve AI, zoals ChatGPT, willen oplossen. Als we dat weten, kunnen we de technologie volledig omarmen.
Nederlandse managers hebben veel vertrouwen in kunstmatige intelligentie, blijkt uit een onderzoek. Zo is 85% van plan om hun investeringen in AI en automatisering in de nabije toekomst te verhogen.
Generatieve AI wordt nu onder andere gebruikt om data over duurzaamheid eenvoudig toepasbaar te maken en om geheel nieuwe materialen, producten en ontwerpen vorm te geven.