IT-leiders gebruiken AI om de ervaringen verbeteren

IT-leiders verleggen hun prioriteiten aanzienlijk, blijkt uit het Zendesk Global IT Report. Ze verschuiven hun investeringen naar de implementatie van AI om zowel de werknemers- als de klantervaring te verbeteren.

Wat is ethische AI eigenlijk?

Er wordt in toenemende mate over ‘ethische AI’ gesproken. Maar wat betekent dat eigenlijk?

AI als drijvende kracht achter machineveiligheid

Kan AI, bekend om zijn slimme algoritmes en tekstgeneratie, ook baanbrekend zijn voor veilige automatisering?

Onderzoek AI-adoptie toont verschillen tussen C-level managemen.

Leiders weten dat hun organisaties baat hebben bij AI en ML, maar de opvattingen van C-level management verschillen per functiegroep.

Generative AI bevordert direct de productiviteit.

In een wereld van toenemende concurrentie en beperkte middelen staan sales- en serviceprofessionals onder hoge druk om klantverwachtingen te overtreffen. Dit wordt nog uitdagender door de snelle digitale transformatie.

AI kan de kloof tussen kleine en grote bedrijven vergroten

Executives verwachten binnen twee jaar artificial intelligence (AI) in de ‘kerndisciplines van de supply chain’ toe te passen. Er bestaat wat betreft de implementatie echter wel een duidelijke kloof.

De AI-augmented Developer in 2023

Generatieve AI is dé hype van 2023. Elke dag zien verschillende nieuwe bedrijfjes het daglicht die een graantje proberen mee te pikken.

Forrester: AI geeft werknemers de helft meer tijd voor creatieve taken

Forrester verwacht volgend jaar al een grote impact van AI in grote bedrijven.

Vervangt AI de boekhouder?

Kunstmatige intelligentie heeft zijn weg gevonden naar heel wat bedrijven, inclusief de financiële sector. Zal AI de boekhouder binnenkort vervangen?

Ai! Wat doen we met AI?

Ondernemingen moeten AI meer en vaker inzetten, het liefst op basis van geformuleerd beleid. In dat beleid moeten zeker de volgende onderwerpen aan de orde komen.