AI bijna zo goed in phishing als menselijke criminelen
Een onderzoek van het securityteam X-Force van IBM heeft uitgewezen dat AI steeds beter wordt in online misleiding, zoals phishing.
Een onderzoek van het securityteam X-Force van IBM heeft uitgewezen dat AI steeds beter wordt in online misleiding, zoals phishing.
Zeven op de tien IT-professionals maakt dagelijks of af en toe gebruik van de chatbot, al dan niet met medeweten van de werknemer.
Generatieve technologieën bieden natuurlijk interessante mogelijkheden. Maar wees je bij zakelijk gebruik ook bewust van de risico’s.
De meeste werkenden zien kunstmatige intelligentie niet als een bedreiging. Nieuwe technologieën beïnvloeden wel de manier waarop mensen werken. Dat blijkt uit een enquête van de Rabobank.
Organisaties willen aanzienlijk investeren in technologieën die data fabrics verbeteren, om zo meer succes te behalen met generatieve AI.
De hype rondom AI mag ons natuurlijk niet verblinden voor de risico’s, zoals het feit dat mensen vaak zonder nadenken gevoelige informatie aan AI toevertrouwen.
Na de verbazing over wat er allemaal mogelijk is met AI, wordt het tijd om als bedrijf concreet met AI aan de slag te gaan.
Organisaties zoeken altijd naar manieren om hun klantenservice te verbeteren. Daar is AI, een hulpmiddel dat niet alleen het niveau van service doet stijgen, maar ook het hele vak verandert.
Ga op zoek gaan naar manieren waarop AI jouw werk efficiënter, slimmer of leuker kan maken
Soms komt er op de werkvloer weer een hype voorbij, zoals agile werken of de kantoortuin. ArtificiaI intelligence kan volgens columnist Koen Durlinger aan dat lijstje toegevoegd worden.