Wat is ethische AI eigenlijk?
Er wordt in toenemende mate over ‘ethische AI’ gesproken. Maar wat betekent dat eigenlijk?
Er wordt in toenemende mate over ‘ethische AI’ gesproken. Maar wat betekent dat eigenlijk?
In een wereld van toenemende concurrentie en beperkte middelen staan sales- en serviceprofessionals onder hoge druk om klantverwachtingen te overtreffen. Dit wordt nog uitdagender door de snelle digitale transformatie.
Executives verwachten binnen twee jaar artificial intelligence (AI) in de ‘kerndisciplines van de supply chain’ toe te passen. Er bestaat wat betreft de implementatie echter wel een duidelijke kloof.
Forrester verwacht volgend jaar al een grote impact van AI in grote bedrijven.
Ondernemingen moeten AI meer en vaker inzetten, het liefst op basis van geformuleerd beleid. In dat beleid moeten zeker de volgende onderwerpen aan de orde komen.
Een derde van Europese AI-professionals stelt dat de directie van hun bedrijf de risico’s en kansen van AI niet begrijpt. Dit blijkt uit onderzoek van Dataiku.
Of het nu gaat om ChatGPT of om een ‘foto’ van de paus in een hippe jas, je kunt niet om AI heen.
We zijn (bijna) allemaal schuldig aan het hoarden van bergen aan gegevens, waarbij grote hoeveelheden digitale bestanden worden verzameld zonder een duidelijk doel of effectief beheer.
Dus hoe zorg je ervoor dat iedereen in een organisatie nieuwe technologieën omarmt?