Van AI angst naar impact: drie vragen voor in de board

Ga op zoek gaan naar manieren waarop AI jouw werk efficiënter, slimmer of leuker kan maken

AI is een hype, dus doe er als bedrijf voorlopig maar niks mee

Soms komt er op de werkvloer weer een hype voorbij, zoals agile werken of de kantoortuin. ArtificiaI intelligence kan volgens columnist Koen Durlinger aan dat lijstje toegevoegd worden.

3 Manieren hoe AI je ESG makkelijk verbetert!

Bedrijven hebben niet alleen de macht, maar ook de morele plicht om (mee) te werken aan een duurzamere toekomst. Kunstmatige intelligentie kan hierin ondersteunen.

4 factoren die het vertrouwen in AI-modellen vergroten

Eén belangrijke voorwaarde is voor elke toepassing essentieel: ‘trust’. Om de vruchten van een AI-model te plukken, moeten eindgebruikers vertrouwen hebben in de resultaten die het genereert.

AI-modellen leren het best van andere AI-modellen

Training van nieuwe AI-modellen verloopt nauwkeuriger wanneer de trainingsdata op zijn beurt gegenereerd is door een ander AI-model, in contrast met echte gegevens.

De ecologische voetafdruk van AI: een tikkende tijdbom?

Nieuwe AI-toepassingen zullen een grote impact hebben op ons dagelijkse leven, maar eveneens op de planeet. Hoe zorgen we ervoor dat technologische vooruitgang niet gepaard gaat met ecologische teloorgang?

Wat is ethische AI eigenlijk?

Er wordt in toenemende mate over ‘ethische AI’ gesproken. Maar wat betekent dat eigenlijk?

Generative AI bevordert direct de productiviteit.

In een wereld van toenemende concurrentie en beperkte middelen staan sales- en serviceprofessionals onder hoge druk om klantverwachtingen te overtreffen. Dit wordt nog uitdagender door de snelle digitale transformatie.

AI kan de kloof tussen kleine en grote bedrijven vergroten

Executives verwachten binnen twee jaar artificial intelligence (AI) in de ‘kerndisciplines van de supply chain’ toe te passen. Er bestaat wat betreft de implementatie echter wel een duidelijke kloof.

Forrester: AI geeft werknemers de helft meer tijd voor creatieve taken

Forrester verwacht volgend jaar al een grote impact van AI in grote bedrijven.