Het einde van de waarheid: AI moet zichzelf bewijzen (of niet)

Kan de wetenschap bewijzen dat AI-modellen de juiste dingen doen om tot uitkomsten te komen? En is dat eigenlijk wel nodig?

Generatieve AI-toepassingen stuwen innovatiekracht industrie

Artificiële intelligentie (AI), met name door de inzet van generatieve AI-toepassingen, kan alternatieven helpen vinden voor schaarse grondstoffen, zo laat Microsoft zien.

Duurzamer poedercoaten met artificiële intelligentie

Revolutionaire software maakt gebruik van artificiële intelligentie om klanten te helpen het applicatieproces te verbeteren en hun ecologische voetafdruk te verkleinen zodat ze duurzamer kunnen poedercoaten.

Bedrijven worstelen met integratie AI in IT-systemen

Het gebruik van AI explodeert, alsook het aantal applicaties waarover bedrijven beschikken. Die allemaal netjes met elkaar integreren, blijkt eenvoudiger gezegd dan gedaan.

Helft supply chain-organisaties wil dit jaar GenAI implementeren

De helft van de supply chain-leiders is van plan in de komende twaalf maanden generatieve AI (GenAI) te implementeren.

Dit is wat generatieve AI betekent voor de industrie in 2024

De groeiende populariteit van generatieve AI en Large Language Models had in 2023 al een impact op de industriële sector en gaat in het nieuwe jaar nog veel meer betekenen.

Generatieve AI-trends die de financiële sector een boost geven

Generatieve AI zorgt momenteel al voor flinke opschudding in de financiële sector. De technologie is dé manier waarop we wereldwijd zakendoen aan het veranderen.

Kan AI botsingen vermijden in de industriële automatisering?

In de moderne industrie, waar industriële robots een steeds prominentere rol spelen, is het vermijden van botsingen een essentiële factor voor veiligheid en efficiëntie.

Vision AI in industriële automatisering – hype of trend?

Ondanks een bepaalde mate van hype, gedreven door de veelbelovende mogelijkheden en resultaten, is het duidelijk dat AI niet slechts een voorbijgaande trend is.

Deze afdelingen staan bovenaan bij plannen voor het toepassen van AI

Drie afdelingen, waaronder de klantenservice, staan hoog op de lijst voor toepassingen van (gedeeltelijke) implementatie van automatisering en artificial intelligence.